Friday, February 10, 2012

Cerita katak dengan lalat~~



Seekor katak terperangkap dalam akuarium.
Ingin keluar tapi tak terdaya.
Katak tu jatuh cinta dengan puteri lalat. Tapi, tu kan makanan dia.
Dia nak keluar jumpa puteri lalat tu.
Tapi dalam akuarium tu ada kekasih hati dia. Kekasih hati dia yang berubah secara tiba-tiba.
Dia selalu melupakan katak tu.

Patutkah katak tu bagi peluang ka kekasih hati dia dan terus tinggal dalam akuarium yang selama ini membelenggu hidup dia dan menemani kekasih yang telah lama dia kenal?

Akhirnya katak itu telah melakukan pengorbanan dengan memberikan peluang kepada kekasih hatinya.

Tapi, dihatinya tetap terpahat wajah puteri lalat tu.

Katak tu selalu berfikir, kalaulah puteri lalat tu muncul sebelum kehadiran kekasih dia, pasti katak tu bahagia dan happy dengan puteri lalat tu sekarang.

Katak tu takkan pernah untuk melupakan puteri lalat itu.
Kerana puteri lalat itu adalah hatinya~~~



Hasil nukilan leonerz pada 12th September 2008.



36 comments:

  1. leonerz:

    jahat :(

    pergilah kat kekasih hati tu~~~

    ReplyDelete
  2. yana l:aik kite plak jahat??
    lalat mknan katak kn?? xkan lalat mkn katak?? xlogik2~~~huhuhu

    ReplyDelete
  3. sweet story tuh..he3
    apa2 pon xsuka katak..ops !

    ReplyDelete
  4. N'yue:

    Tau xpe kan..ade guna katak~~ :p

    ReplyDelete
  5. katak tu boleh bertukar jadi putera raja tak..hehehehe.. klik2 sini.. :)

    ReplyDelete
  6. Cik Nur:

    Katak tu tetap jadi katak yang busuk sampai skang..hehe~ :P

    ReplyDelete
  7. YANA L: AIII LEBIH2 NMPK! KATAK BUSUK PUN ORG SYG.. AMBOI SIBUK JE SAMAN KANG??!! BIARLA DIE BUSUK..CITER NI LEONERZ REKA SNDIRI SKE ATI LEO LA NK TULIS PE HUHUHU (tulis besa2 kang YANA L xnmpak!!) huhuhu

    P/S: YANA L BUCCCCCUKKK!! HUHUHU

    ReplyDelete
  8. leonerz:
    memang busuk giler!~~~ wek :p

    Zaza:
    Kan? kan? kesian lalat tu~~

    ReplyDelete
  9. hye lalat... lalat....

    katak bercinta dengan lalat...

    boleh wat cerita kanak2 ni.. tak cuba jadi penulis ke?

    ReplyDelete
  10. nad memang tak geli dgn katak..:)

    p/s :: ur welcome..:)

    ReplyDelete
  11. So sweet lah kisah katak ni. Heeeee

    ReplyDelete
  12. Semut senyum:
    Tak sesuai untuk bacaan kanak2..hehe~~

    Miss Nadya:
    Sape yang tak geli tu memang pelik sikit la..hehe~~

    Cik Teddy:
    cian ke..nak watkan sambungan ke? hehe :)

    Ammar:
    Sweetla sangat~~

    ReplyDelete
  13. nsib katak tu pilih kekasih dia..kalau tak dia mesti dah tak b0leh makan lalat lg..hihi :)

    ReplyDelete
  14. saya gades pelik:

    huhu...mungkin~~ :p

    ReplyDelete
  15. kita pun geliiiiiiiiiiiiiiii..


    *dah follow you :)

    ReplyDelete
  16. erkk,, mane dapat citer nie?? ahaha..
    da sumbang sket duet kawin,, nati click iklan ku pulak ye,, :)

    ReplyDelete
  17. ina:
    hehe~ :p

    akuamir:
    wat sendri la kot..hehe..thanx~~ :D

    ReplyDelete
  18. katak?? adehhh

    asal nampak katak larikkk..

    apabila katak dan lalat bertemu..ehhehe

    ReplyDelete
  19. ILA:

    nak dijadikan citer, camtulah..hehe~~

    ReplyDelete
  20. Heheheheee...

    Psttt yana, ada makna ek kisah ni...? :D

    ReplyDelete
  21. Aine Ainun:

    Adala sikit2..hehe..kisah lame~ :)

    ReplyDelete
  22. sweet ke katak tuh .. Hehe. Sweet story

    ReplyDelete
  23. mesti kekasih katak tu makan lalat coz katak tu curang....hehe

    ReplyDelete
  24. liza nora:
    xdela sweet sgt pun kan..hehe~~

    Mr. IX:
    tak kot~~ :)

    Cikgu Ma:
    Saya pun geli..hehe~~ :p

    ReplyDelete
  25. kalo jodoh tak akan kemana. walaupun beda jenis.. hehehe

    *dingdong

    ReplyDelete
  26. ku masih menunggu sambungan perjuangan katak,, mehehe.. tanx yana!!

    ReplyDelete
  27. o..hehe,kira percintaan tiga segi la ni ye..hahaha.ok2 boleh terima..ngee


    entri dah update! jemput singgah ye .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA