Friday, March 9, 2012

Sedih~


Assalamualaikum..

Hari ni memang sibuk lagi macam semalam dan kelmarin. Jadi waktu malam je la ada masa nak tengok-tengok blog ngan jalan-jalan ke blog korang semua~

Hari ni saya terbaca pasal sorang nenek lumpuh yang ditinggalkan di hotel budget. Kat facebook ada orang sharekan video tu dan kat blog NI pun ada buat entri pasal ni.

Sedih sangat tengok nenek tu nangis teresak-esak. Memang boleh menagislah tengok video tu. Kesian sangat. Siapalah anak nenek tu. Saya takkan buat mak saya macam tu!

Pengurus hotel tu kata, mula-mula seminggu dua minggu pertama tu, ada orang yang akan datang bayar sewa bilik. Lepas tu sejak 3 Mac 2012, orang ru tak datang lagi bayar sewa. Nenek tu sorang diri terkontang-kanting kat bilik hotel budget tu.

Nasib baik ada pekerja hotel tu yang baik hati tolong tukarkan pampers nenek tu, bagi makan dan uruskan keperluan nenek tu semua. Moga mereka yang menolong tu dimurahkan rezeki~

Sedih sangat tengok nenek tu. Semoga dia temui kebahagiaan lepas ni. Harap anak dia sedar dan insaf...

Sini pun ada citer pasal nenek tu.



p/s: Sedih sangat tengok nenek tu nangis. Mesti dia sedih sangat. Kita hanya mampu bersimpati pun dah rasa sedih sangat, inikan pula tapi dia yang sedang mengalaminya.

14 comments:

  1. fisha dah nangis dah. sedih betul.cian nenek ni.

    ReplyDelete
  2. betul tu...sampai hati anak dia kan..

    ila pun xleh tgk..sedih..;(

    ReplyDelete
  3. zaza pun baru tbaca..sdh kan..ermm..mcm2 zaman skg ni..kenapalah...ermmmm

    ReplyDelete
  4. adoi...macam2 skang nih...ayu pun harap2 sgt Allah beri kesdaran jgn wat mak smpai cmtu...

    ReplyDelete
  5. tergamak anak dia wat macam tu..

    ReplyDelete
  6. mintak kita semua dijauhkanlah dari benda tu semua kan~

    ReplyDelete
  7. zaman sekarang ni manusia kejam sgt..

    ReplyDelete
  8. sedih sangat.. hurm ..
    weh yana entry yang ara cakap tu dah siap.. jom terjah..
    http://deliarayushe.blogspot.com/2012/03/awesome-blog-that-i-realy-love-it.html

    ReplyDelete
  9. http://trsadai.blogspot.com/2012/03/hukum-tudung-berfesyen.html

    ReplyDelete
  10. Sedihnya...tak sangka seorang anak sanggup buat ibunya seperti ini.

    ReplyDelete
  11. sedihnya...anak x mengenang budi betul la...

    ReplyDelete
  12. Cik Nur pun sebak bila baca..alasan si anak sakit mata..alahai..! xmunasabah betul la..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA