Tuesday, June 12, 2012

Sabarlah..


Assalamualaikum~

Baru je bergembira sebab dapat banyak hadiah daripada bloggers tadi. Petangnya pulak rasa sedih sangat lepas cakap dengan mak kat telefon tadi.

Sedih.

Bila rasa dah jumpa jalan mudah, ada je yang menghalang. Mungkin ada betulnya sebab tu, tapi takde cara ke yang boleh memudahkan benda ni? Ingatkan mak saya akan menyokong, tak sangka mak saya macam tak suka.

At least bagi masa dalam seminggu atau seminggu lebih. Kalau tak, tangguh aje lah. Nak buat camne lagi?


Tangguh.

Tangguh.

Dan tangguh.


Dia kena fikir keadaan kita jugak. Bukan nak ikut senang dia aje. Lagipun weekend ni memang sibuk. Sabtu ada aktiviti kat sekolah. Nak kena hantar adik-adik lagi balik asrama. Penat sangatlah. Mama nak rehat. Abah pun takde kat dalam negeri sekarang ni.




I'm so sorry leonerz....

I know you're already stress with your work right now....


Kenapa macam ni ye?

Kenapa company tempat leonerz kerja tu suka paksa orang kerja walaupun hari cuti ye?

Kenapa kalau nak nak suruh pergi outstation sok, hari ni baru nak bagitau ye?

Kenapa tempat kerja leonerz tu tak nak bagi cuti ye walaupun ada sebab yang kukuh ye?

Kenapa kalau demam pun dia tak leh amik MC ye?

Kenapa macam ni ye?


Kenapa?

Kenapa?

Kenapa?


Sabarlah....


Insya'Allah ada jalannya~


google






To leonerz: boleh ke guna cadangan yang Yana mesej tadi??

47 comments:

  1. hm, mesti ader rahmat di sebaliknye....doa bnyk2...

    ReplyDelete
  2. haah erkk..sweety pun tertanya2..kenapa ye?? sabar yea yana.. kalo dah jodoh tak ke mana kan..

    ReplyDelete
  3. Sabaq ye Yana... Allah syg sgt org yg sabaq...

    ReplyDelete
  4. sabar...

    sabar...

    sabar yea yana dear...

    ada jodoh xkemana...

    ReplyDelete
  5. sabooo je la ye cik Yana..ade lah hikmah nye tu..moga ade jln penyelesaian terbaik buat kamu ! :)

    ReplyDelete
  6. knpa yer?..

    tp pe2 pun sy doakn yg terbaik..

    ReplyDelete
  7. tahniah dpt hadiah, sayangi mak ya

    ReplyDelete
  8. yana sabar byk2....minta petunjuk dari-NYA...insyaallah :))

    ReplyDelete
  9. leonerz kerja apa ya yana? petronas kah? kalau petronas mcm semua sedia maklum kan kerja dengan petronas dan sewaktu dengannya ni susah nak dpt cuti..dan mmg kebanyakan masa mereka di tempat kerja..so yana dan family kena bersedia dari awal.. esok dah kawin pun keadaan mmg akan bgni juga tau..kalau tak sabar asyik gaduh je nnt hu hu hu..

    ReplyDelete
  10. Alahai nape ni yana ...sukar plak akak tgok masalah yana ni.tp tak pe ...semua tu dugaan.ada jaln nye nanti...:)

    ReplyDelete
  11. hmmm...mana2 tempat keje pon,mesti ada masalah kan. saya pon pening ngan tempat sekarang ni. nak berenti tapi kena la cari keje dulu.pening2.

    ReplyDelete
  12. sabar ye yana. sabar itu indah. jgn fikir sgt. jz go with the flow. senyum sket. :)

    ReplyDelete
  13. Sabar ye yana, nk dpt sesuatu kne sbar. Insyaallah lpas ni Allah akn bri kgembiraan utk org yg sbar...

    ReplyDelete
  14. akak,bleh solehah tau.akak sdih sbb pe ye?

    ReplyDelete
  15. kesian akak.. saya pun kadang2 alami stress yang sama d tempat kerja... sbar je lah kan.. semoga segalanya d permudahkan..

    ReplyDelete
  16. pelik juga dengan pihak pengurusan begitu..tak fikir org lain..
    sabar ye yana..

    ReplyDelete
  17. byk je tmpt keje yg mcm tu..kdg2 hubby sis deqla pun mcm tu..terpksa keje hari ahad sdgkan hari ahd hubby off..blk keje lewat malam..kdg2 smpai ke pagi..kalo dah ada funtion mmg x leh elak...so sebagai isteri kena la paham tugasnya mcm mana..yana byk2 sabar k..pasti ada hikmah utk semua ni..sis deqla dulu pun byk cubaan..mcm ni la kalo kita nk tempuh satu kehidupan yg kita inginkan..mesti ada cabaran...so kena tabah utk menempuhnya..pasti kemanisan di pengakhirannya ok..

    ReplyDelete
  18. sabar byk2 ye yana..dh mmg kj si leonerz mcm tu kn,nk wat mcm mn..nti dh kawin lg lah kena sabr byk kan..ececece pandai je ai kan nasihat..bl kena ckit pun dh stress,hahaha

    sabar tau,org sabar ni Tuhan syg (^__^)

    ReplyDelete
  19. sabarlah..semoga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  20. alahai kesiannya.. semua yg berlaku ade hikmah.. tp kalau dah tak tahan kat tempat kerja.. lbh baik cari yg lain...

    ReplyDelete
  21. Nyue selalu support yana gthu yana terima la dgn redha, mungkin ada hikmah disebalinya...be strong k dear...jgn sesekali kita mengeluh (nyue ckp org jgk) setidaknya nyue mberi peringatan utk yana...perkara itu simple tp manusia itu sendiri myulitkan perkara itu..

    ReplyDelete
  22. Nyue selalu support yana gthu yana terima la dgn redha, mungkin ada hikmah disebalinya...be strong k dear...jgn sesekali kita mengeluh (nyue ckp org jgk) setidaknya nyue mberi peringatan utk yana...perkara itu simple tp manusia itu sendiri myulitkan perkara itu..

    ReplyDelete
  23. sabar !!

    baca ni

    http://kasihsuci-whh.blogspot.com/2012/06/motivasi-diri.html

    ReplyDelete
  24. sabar yea.. mgkn ada himah di sebalik ape yg berlaku.. :)

    ReplyDelete
  25. sabar banyk2 je la... tu suma dugaan yg melanda kan.. hahaha...

    ReplyDelete
  26. mcm tmpt krja adik ayu..huhu..skrg kn byk orng tk kerja..so depa tau k untung ja..cuti pn pyh..sabar ya..huhu

    ReplyDelete
  27. sabar ye sis...ade hikmahnye tu

    ReplyDelete
  28. kesiannye... kenapa mereka buat macam tu... huhuhu
    sabar ye yana...

    ReplyDelete
  29. Byk2 bersabar ye yana, mungkin ada hikmah di sebalik semua ni..!

    Sekarang ni yana kena byk2 sabar, dan ingat ALLAH...

    Semua ni dugaan, lepas ni mohon ALLAH permudahkan semuanya..!

    Amin..!

    ReplyDelete
  30. xpela... itulah kehidupan kan.. penuh warna warni.... dan xkan warna tu semuanya cerah2.. kadang2 ada warna kabur, warna gelap dan hitam...

    yang penting kehidupan musti diteruskan.. insyaALLAH
    (^___^)

    BANYAKKAK berdoa ye (^___^)muah

    ReplyDelete
  31. selain dr sbr ade word lain tak yg sama makna dgn nya ? hehehe sbr jelah ,

    ReplyDelete
  32. hurmm mcm2 dugaan kan.InsyaALLAH ada jalan nya tuh. jgn streeeees sgt yer

    ReplyDelete
  33. saya doakan semoga apa yg dirancangkaN oleh yana akan berjalan lancar tanpa sebarang halangan...aminnn...

    ReplyDelete
  34. hmm actuly xbape phm situasi yana skg tp harap dipermudah wat yana & leonerz k?..

    btl ckp kwn2 kat ats 2, dugaan tetiap org xsme...tuhan duga kte utk tunjuk kshsyg Dia..allahualam

    yg pntg jgn putus asa n byk2 doa ye :)stiap mslh ade pnyelesaiannya

    lmbat atau cpt..arap yana sabar taw

    ReplyDelete
  35. Yana~~
    Tajuk u pun dh memujuk hati kamu. Sabar yea Dior, walaupun kami tk tahu apa yg brlaku, tp kami di sini sntiasa akn brsama kamu dikala suka atau sukar.

    ReplyDelete
  36. sabar sabar sabar, jika kita redha atas satu kekecewaan, insha ALLAH akan diganti kekecewaan itu dengan nikmat yg kite tak dapat jangke. chill. ;)

    ReplyDelete
  37. semua orang suh sabar kan.. pasti ada hikmah disebaliknya.. isytikharah dan solat hajat ye yana.. pasti Allah memudahkan jalannya... pasti

    ReplyDelete
  38. besabar ye akak..diera yakin ada hikmah disebalik semua nih.. :')

    ReplyDelete
  39. huhu..sabar yer dear.. setiap y berlaku pasti ada hukmat tersembunyi

    ReplyDelete
  40. Sabar la..msti ada pnyelesaiannya..

    ReplyDelete
  41. Sabar ye . Allah bersama hamba-hambanya yang sabar..

    semoga dipermudahkan urusan...

    ReplyDelete
  42. maybe ada hikmahnya dik..sabarlah ek n minta doa dipermudahkan segala urusan kamu..

    ReplyDelete
  43. bca entri ni takut plak nak bekerja nnti. huhu. sabar yee :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA