Thursday, November 19, 2015

Tempat bercuti yang best di Asia!


Assalamualaikum~

Tengok-tengok website NI, jumpa senarai tempat-tempat yang harus pergi di Asia. Kalau tengok mesti rasa macam tak sabar je nak habiskan annual leave yang ada. Maklumlah kan dah akhir-akhir tahun ni :)

Antara tempat yang best:

1. Colombo, Sri Lanka

834c

2. Dhaka, Bangladesh

Cc6e

3. Yangon, Myanmar.

Sesiapa yang minat Westlife mesti pernah dengan Yango dalam lagu diorang..hehe..maklumlah saya ni dulu kipas-susah-mati (die-hard-fan) Westlife. Semua album dia saya ada :p

46de


4. Padang, Indonesia.

Saya pernah pergi sana masa Tsunami berlaku kat Acheh dulu. Nasib baik Padang jauh dari Acheh, cuma terasa gegaran gempa bumi tu aje. Alhamdulillah kami sekeluarga selamat.

Kat sana ada banyak tempat menarik. Tempat masih belum fully developed. Masih boleh nampak jeram-jeram, padi huma di kawasan bukit-bukau, gunung Merapi yang masih aktif, dan tak lupa juga kena try nasi Padang! Nasi akan dihidang dengan pelbagai jenis lauk pauk. Dia hanya akan cas untuk lauk yang kita usik sahaja~

D39c

Padang pun dekat dengan Bukit Tinggi. Kena pergi! Kat sana macam Cameron Highland. Sejuk!



Ada lagi 3 tempat menarik di Asia. Boleh tengok kat SINI. Memang cantik-cantik! Tak rugi nak pergi travel kat sana dan belajar budaya kat sana :)

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA