Tuesday, November 27, 2012

Rindu & durian~ :p


Assalamualaikum~

Mahgrib tadi hujan turun kat kawasan rumah sewa ni. Tadi agak lebat, Alhamdulillah sekarang ni dah tak selebat tadi. Risau hati ni. Takut kalau kejadian hari tu berulang lagi.

Semalam tengok durian crepe dalam blog sis Deqla yang kak Nurul bagi tu. Cam terliur lak tengok. Tapi saya pelik macam mana durian crepe tu. Apa kandungannya? Jadi, saya pun google lah pasal durian crepe ni. Rupa-rupanya luar dia hanya gunakan tepung dan pewarna.Isi dalam dia pulak letak cream ngan isi durian.

Bila tengok isi dia tu cam pelik je. Durian makan dengan cream? Tak pelik ke rasa? huhu~

Petang tadi lak saya teringin nak makan durian. Dah macam orang mengidam pulak. Mesej ngan leonerz. Rupa-rupanya dia semalam lagi dah makan durian. Tak bagitau pun. Senyap-senyap je kan~~~

Disebabkan keinginan untuk makan durian tu sangat tinggi, jadi dalam perjalanan balik ke rumah sewa, saya singgah kedai tepi jalan. Banyak orang jual durian tepi-tepi jalan sekarang ni. Saya singgah & beli 1 biji durian dengan harga RM3 sebiji. 

Sorry, gambar takde sebab dah tak dapat tahan nak merasa durian tu..huhu~ :p

tetiba teringat pasal kisah ni~ :p

Rindu rasa. 






Siapa nak beli?? hehe~ :)




28 comments:

  1. dah makan ke durian..?
    dapat mkn baru rasa legakan..

    durian crepe..sedap..walaupun mcm pelik krim n duriankan..

    ReplyDelete
  2. cikna pun belum sempat merasa lagi. eh murah kot durian sebiji RM3. boleh buat durian crepe banyak2. ;)

    ReplyDelete
  3. ohh ada creme rupanya durian crepe tu,patutla tgk mcm da putih2 je dalamnya

    ReplyDelete
  4. linda x makan durian...huhu. Tapi tunang linda sgt suke durian. berbiji biji dia makan..xsggup tgoknye, hehe. Yana, sekarang ni memang ngah femes btul durian crepe tu..

    ReplyDelete
  5. ehh.. xde ape yg pelik la rasa doyan crepe tu.. siyes sdp.. tp kalo mkn byk2 muak juge.. semlm pun k.deq mkn doyan...hihi.. =)

    ReplyDelete
  6. hehehe tak pala trcapa igk hajat yana nak makan durian kan ;-)

    ReplyDelete
  7. huhuhu...cukup ke sebiji?heheh

    nyue mmg xterliur la..coz xsuka durian..

    ReplyDelete
  8. durian crepe tu tgh hot skrg, kate orang sodap! hehe..
    makan durian tak ngajak ye..hehe ;p

    ReplyDelete
  9. tula. fisha pon dok ngidam durian crepe tok gak. eisshhh sedapnye. tak sbr nak rasa. nak gi carik jugak lahh :)

    ReplyDelete
  10. Nak tunggu apa lagi, makanlah kalau teringin sangat, jangan tahan2 nafsu makan tu sayang..hehehe

    ReplyDelete
  11. lya dah rasa durian crepe..leh telan sebijik je..sbb muak

    ReplyDelete
  12. kekenyangan makan durian dah kak.. =P

    ReplyDelete
  13. memang musim orang kempunan durian ke ape,haha

    ReplyDelete
  14. dya pun teringin nk mkn durian..hihi

    ReplyDelete
  15. Xlalu la diyan crepe tuh..bau pon dah xtahan oo..mkn telah lgi la..

    ReplyDelete
  16. hai yana...akak baru sekali merasa durian crepe tu.....

    ReplyDelete
  17. miss x suka durian tp suka tempoyak..
    cmna tu??
    hihihi..
    btw, sweet sgt short note tu.. ;)

    ReplyDelete
  18. kak dah rasa ,baru rasa semalam..hehehe..ok la sedap juga..tapi kalau lebih dari 3 kerat kak makan rasa muak pulak..hehehe.


    ofkos memori itu sangat manis untuk dikenang kan dik :) ngeeee~

    yana confirm ke join gsf gathering?
    inform mama cepat2 ye dik :)

    ReplyDelete
  19. skrg sanasini suma cerita pasal crepe durian je..xtahu la sedap ke tidak sbb ai x mkn durian.huhu

    owh regarding kisah tu..mmg sweet sgt tuk di kenang.hihihi

    ReplyDelete
  20. pemes betoi la durian crepe skang ni eheeee

    ReplyDelete
  21. mango crepe pun mcm sedap jeeee. teringinnye nak mkn. :)

    ReplyDelete
  22. ini yg kak wanie jual kan.yana jgk stokis juga ka??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA