Thursday, March 3, 2016

Amaran Tsunami.


Assalamualaikum~

Malam semalam husband bagitau ada gempa bumi kat Indonesia. Company dia dah kecoh, maklumlah kerja dengan NGO kan. Memang tugas dia menjaga kebajikan masyarakat. Entah-entah ada yang kena pergi hantar bantuan kat sana, kata dia. Tak tahulah siapa atau kena ke tak. Tapi harapan saya moga semuanya baik-baik. Takut Tsunami 2004 dulu. Teruk sangat.

Sumber: Harian Metro.

Kuala Lumpur: Laporan televisyen Indonesia menyatakan gempa itu turut dirasai sehingga ke Padang di Sumatera Barat, Medan dan Aceh manakala air di pantai Meulaboh di Aceh Barat dilaporkan surut secara tiba-tiba yang dikhuatiri sebagai tanda tsunami.
Ketua Badan Meteorologi Klimatologi dan Geofisika (BMKG) Andi Eka Sakya bagaimanapun berkata, penduduk diminta tidak panik dan sentiasa mematuhi arahan dikeluarkan.


Moga kita semua dilindungi-Nya. Amin...


Kali ni gempa bumi dekat dengan Padang. Dulu 2004 dekat dengan Aceh. Penduduk sana sekarang sibuk berpindah ke tempat lebih tinggi. Teringat dulu masa 2004, Tsunami melanda saya dan keluarga ada di Padang. Alhamdulillah kat sana hanya merasa gegaran sikit je.

Apa-apa pun kita doakan yang terbaik.

Hari ni keluar result SPM kan?

Good luck untuk semua adik-adik di luar sana. Doa banyak-banyak ye :)

3 comments:

  1. semoga kita dilindungiNya kan Yana..MV baca pun takut juga

    ReplyDelete
  2. Ya Allah takutnye.. semoga kite sume dilindungi olehNya.

    ReplyDelete
  3. Subhanallah moga tiada apa apa yang seriuslah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA