Friday, March 4, 2016

Pengalaman masa amik SPM~


Assalamualaikum~

Semalam baru keluar result SPM kan? Tahniah pada semua adik-adik yang dah amik result semalam. Tak kiralah result camne pun, kehidupan harus diteruskan :) Yang penting jadilah orang berguna di masa hadapan. Result baik mana pun kalau hati hitam tak guna gak kan~

Saya amik SPM tahun 2004. Lama tak lama tu..hehe..kantoi umur disitu :P Saya sekolah asrama masa tu. Kebetulan masa exam SPM start masa akhir-akhir puasa, Kertas first Add Math, pastu kertas seterusnya lepas Hari Raya. Rasanya dua minggu gak kot gap. Tak ingat sangat. Kira lama giler gak lah gap. 

Walaupun SPM tak habis lagi, raya tetap raya. Jalan raya dengan family dari Melaka sampai KL tu. Ada satu hari tu pergi raya rumah kawan ayah saya. Anak dia pun amik SPM. Dengar dia borak dengan ayah saya. Dia kata tahun ni tak pergi mana, anak kena study untuk SPM...huhu..saya pun SPM gak tapi relaks je raya, cam takde ape. :p

Anak dia laki pulak tu. Hebat-hebat. Mesti budak skema :p Sekolah MRSM. Saya masa tu SBP. So, kiranya budak MRSM lagi skema lah kot? Hehe~

Takpelah, saya tak suka stress-stress. Asal jadi orang berguna dah besar ni oklah kan? Result takdelah straight A pun, tapi oklah. Dapat first choice matriks. hehe~

Kesimpulannya, buatlah yang terbaik, doa dan tawakal Insya'Allah Dia tahu apa yang terbaik untuk kita :)

7 comments:

  1. nieyl amek spm 2005 rasanya time raya jugak..
    result biasa² je..sbb target nak meneruskan tradisi family,masuk form6 :)

    ReplyDelete
  2. kantoi dah tau umur hahahha...so kena lah panggil kita kak julia hahahhaa...

    ReplyDelete
  3. wah! kantoi umur di situ...kikiki...tak payah kantoi sangat kan dik...muda belia lagi diri mu etuww... :p anak akak masa amik PMR pon camtu gak...abis je cuti raya terus amik pekse...kulu kilir gak kiterang beraya...hahaha

    ReplyDelete
  4. Masih jauh lagi perjalanan bagi lepasan SPM tu.. masih jauh lagi perjalanan hidup tu..

    ReplyDelete
  5. ala...i punya spm lagi lama tau...tahun 97 gitu...masa tu x pakai straight A ke apa ke...masa tu pakai pangkat dan aggregat...hehe...

    ReplyDelete
  6. kiranya muda 2 thn dr lya la ni ye.. hhehe

    ReplyDelete
  7. Ok saya muda 2 tahun 😜
    SPM tahun 2002

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA