Sunday, January 1, 2012

Rusuhan 1 Januari 2012....perlu ke?

Assalamualaikum...


Sekarang ni kecoh pasal rusuhan 1 Januari 2012 kat UPSI.

Saya tak faham la...kenapa mahasiswa sekarang ni macam ni sekarang..

Rusuhan tu hanya mendatangkan mudarat pada diri sendiri.

Saya tak memihak mana-mana pihak.. mmg x suka politik...

Keburukan rusuhan tu : Mengganggu ketenteraman.

Mereka kata mereka bukan penjenayah, tapi perlakuan mereka hampir serupa.

Merosakkan harta benda awam? Tu bukan menyamai penjenayah ke? Ye, mungkin mereka ada sebab tersendiri...
Saya tgk video ni, pihak polis takde pegang sebarang senjata. Mereka tak menggunakan senjata ke atas mahasiswa-mahasiswa tersebut.

Mahasiswa pecahkan klinik berdekatan kawasan rusuhan tu, meraka hampir merosakkan pagar di kawasan rusuhan tu..

Daripada video yang sy tgk, pihak polis dah cakap elok-elok, mintak bincang dengan ketua kumpulan mahasiswa tu. Tp, mungkin orang muda..darah panas...

Sekarang kan tgh musim exam? Kenapa mereka tak buat preparation?

Pada pendapat saya, apa kata mereka habiskan degree dulu, pastu kalau nak bangkang ke, nak protes ke suka ati la...

Semakin tinggi tahap pelajaran kita, semakin kita dihormati.

Tak gitu?

Saya cuma harap mereka utamakan apa yang penting dulu. 

Wallahualam




1 comment:

  1. inilah yg dikatekan dlm cerdik pun ade jugak bodohnye. tu lah kuase nafsu marah. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA