Sunday, September 9, 2012

Sebenarnya~


Assalamualaikum~

Saya rasa ramai kot yang dah tahu pasal benda ni. Terutamanya GSF..huhu~

Pada 25 Ogos 2012, saya dan leonerz dengan rasminya dan menukar status kepada tunang! Alhamdulillah..banyak rintangan yang dialami masa persiapan majlis tu. Majlis tu pun rancang last minute. Masa saya tengah busy outstation...huhu~

Kebetulan sama lak tarikh tunang saya dengan Linda~ :)

Majlis saya sangat simple. Lebih kepada open house Raya 2012. Sebenarnya,  2,3 hari sebelum tarikh tu kami hampir tak jadi bertunang. Dah macam drama lak saya rasa.

'Jadi atau tak jadi tunang, kenduri tetap ada! Cuma buat open house aje!!' mak saya mengamuk masa tu.

Kalau itu yang berlaku, memang maknanya hubungan saya dan leonerz akan berakhir di situ aje. Sebab tu adalah peluang terakhir leonerz. Masa tu memang masa yang sangat kritikal pada kami ni. Serius macam drama lak!

Alhamdulillah semuanya ok. Normallah kalau ada orang yang tak suka saya kan? Saya ni manusia biasa aje. Saya tahu ramai sedara-mara leonerz lebih mengenali ex dia yang dulu tu walaupun saya dengan leonerz dah kenal sejak 2008. Takpe..yang penting mak, ayah dan adik-adik leonerz ok je dengan saya~ :)

Tapi, tipulah kalau saya cakap saya tak terasa bila saya dah tunggu kat tepi pintu keluar untuk bersalaman, saya tak diendahkan. Takpe, insya'Allah semua akan okay. Mungkin dia tak perasan ~ :)

Saya ni manusia biasa yang banyak kelemahan. Kelemahan utama saya, saya ni bukan jenis mesra alam. Sebab tu ramai sedara leonerz baru mengenali saya pada masa kami tunang tu. Haram okay  perempuan tidur rumah lelaki yang bukan muhrim. Sebab tu diorang tak pernah jumpa saya~

Apa-apa pun, saya harap kami dapat kumpul duit cepat-cepat supaya dapat nikah cepat-cepat. Elakkan maksiat & dosa..huhu~

Doakan kami dapat melangsungkan perkahwinan dalam jangka masa awal ye. Doakan juga perjalanan kami dimudahkan~  :)





p/s: Hanya orang yang makan cili aje terasa pedasnya~ :)

59 comments:

  1. tahniah....dah bertunang boleh lah mula berkenalan dgn keluarga tunang tuu...step by step..insyaallah... mana gambar tunang yana..nak tgk...

    ReplyDelete
  2. Tahniah yana n leo.. abaikan je org2 yg tak suka tu..lama2 nnti mereka akn sedar juga.. sabar yea dear.. moga cepat kawin..(^__^)

    ReplyDelete
  3. Deq's Qienz, terima kasih kak :)

    izan mam mia, gambar saya pun akak tak pernah tgk kan? hehe~ :p

    Cik sweety, thanx! :)

    ReplyDelete
  4. kalau kedua ibubapa pihak lelaki dan perempuan dah restu, kira okaylah tu..

    yg lain2 tu buat tak tahu je... bukan diorg yg kita nak kawinkan... :)

    apa2pun yana, nur sentiasa doakan yg terbaik buat yana dan leo.. :)

    ReplyDelete
  5. Cik Nur, thanx! :D

    Mieya Atiera, terima kasih~ :)

    ReplyDelete
  6. tahniah yana..moga semuanya dipermudahkan..aah yana tempek la gmbr yana gmbr leonerz gmbr yana tunang..nk tengok laa..mesti cantik orgnyer ni..

    ReplyDelete
  7. Miss Banu, thanx :) nanti wat reunion GSF tgklah muka saya puas2..hehe :p

    ReplyDelete
  8. tahniah yana... dugaan masa bertunang lebih hebat ,, hadapinya dengan tenang jika mengalaminya... akak doakan yana akan berbahagia dengan leonerz hingga ke hujung nyawa.. salam sayang dari akak n dak kecik hannah

    ReplyDelete
  9. Dayana, terima kasih kak..insya'Allah saya akan ingat tu~ :)

    ReplyDelete
  10. Yana.... goodluck utk kumpul duit bersama. Goodluck untuk menempuh waktu bermanisan bertunang. Goodluck utk berhadapan dgn sepupu-sepapat yg mungkin tak sekepala. Goodluck untuk meneruskan hidup dgn Leo.

    Semoga kamu berdua menemui titik kebahagiaan itu... Yang penting, percaya pada Qada & Qadar Allah, juga Leo sudah ditakdirkan utk kamu, tak kira apa yg berlaku, kamu berdua akan tetap bersatu.

    ReplyDelete
  11. CiM, time kasih kak :') insya'Allah~

    ReplyDelete
  12. tahniah yana. happy for you both.

    susah kot nak buat semua orang suka kita, yang penting family leo & yana dah restu. harap semuanya dipermudahkan. Ameen. ;)

    ReplyDelete
  13. yana..im happy 4 u.....semoga semuanya dipermudahkan...Insyaallah...biasa la yana bukan mudah untuk kita buat semua org sukakan kita

    ReplyDelete
  14. Chic Na, amin~~ :)

    Wanieys, thanx :)

    ReplyDelete
  15. Tahnaih dik...:)

    Semoga Allah permudahkan setiap urusan kamu dik :)
    Amin..

    ReplyDelete
  16. terkilan ok sebab tak ada gmbr yana..gambar membelakang pun xde ke..? sungguh-sungguh ni..huhuhuhu..

    TAHNIAH i loike lah

    ReplyDelete
  17. Arina Shamsul, amin~~ thanx kak! :)

    N.Aima K, kalau tunjuk pun, biarlah rahsia antara GSF je kak..huhu~ :p

    ReplyDelete
  18. Tahniah yana.;) sy doakan yana berkekalan hingga kahwin n ke akhir hayat dgn en.tunang.hihih.

    ReplyDelete
  19. betul lah teka aritu.. =)

    congrats kak moga berkekalan sampai syurga.. heee~~

    doa banyak2 semoga terhindar segala dugaan k..

    ReplyDelete
  20. tahniahhh kak yana! nanti jemput zera taw. ta sabarr nih! :)

    ReplyDelete
  21. tahniah yanaaaaa. akhirnyaaaaaa. alhamdulillah. hebat perancangan Allah utk kalian. ;)

    ReplyDelete
  22. tahniah yana..
    akhirnya kan,wpun byk rintangan tp kalo dah jodoh x kemana..

    bab2 sedara mara dia yg lain tu ketepikan dulu jji dpt restu fmly dia itu yg pnting..lps ni br tonjolkan diri kat sedara mara dia yg x bapa nk nmpk awk tu eh..hehehe

    moga impian jd kenyataan.amin =)

    ReplyDelete
  23. Misya Mialen, amin...thanx kak :)

    HaniAsyira, insya'Allah semuanya akan ok~ :)

    zera eira, akak yg tak sabar nak rasa nasi myk awak tu dulu lah~~ :p

    9noL4, time kasih kak..harap semuanya baik2 aje~ :)

    Cik Ai, amin~~~ thanx Cik Ai! :)

    ReplyDelete
  24. Tahniah dan insyaallah kalau ada niat nak kahwin dalam masa terdekat, Allah akan permudahkan rezeki ke arah tu.

    ReplyDelete
  25. tahniah!! lepas ni kena la lebih rapat2kan diri dgn family leo..esok lusa awk dah nk jadi sebahagian dlm family dia..jgn cpt mengaku kalah k! rebut hati mereka!! insyaAllah.. =)

    ReplyDelete
  26. insyaallah. semuanya mesti berjalan lancar, semoga cepat kawen kak yana & leo... bawak bekal hari2 ok! ;p

    ps: nak tengok kak yana ~ :(

    ReplyDelete
  27. ayu baru tahu..huhu..semoga dipermudahkan urusan dear ;-)

    dear dah daftar says.com ke blog..klu blum jom lah ke blog ayu ;-)..blh wat duit ;-)

    http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/09/jom-buat-duit.html

    ReplyDelete
  28. teringin nak tgok pic yana n leo brtunang.teaser pon ok. haha. tahniah ye yana, same trikh kite ye. Simple pun ok, lg afdhal,linda ni terpksa ikut ckp fmily. jd le meriah gitu. Linda doakan korang bahagia ke akhir hayat, abaikan org2 yg x suke tu. yg penting restu kedua ibu bapa. Semoga yana tabah dlm dugaan bertunang , doakan linda juga ye.

    ReplyDelete
  29. congrats yana... smoga kekal selamanya... nanti kawin jgn lupa jemput tau.. hehehe

    ReplyDelete
  30. wah..tahniah yana....nanti yana kawin akak nak datang le..heheheheh...boleh tak yana??

    ReplyDelete
  31. Arham Md Ali, amin...insya'ALlah :)

    deqla, baik! hehe~ :)

    deyb, mmg tgh kempen bawak bekal ke pjbt ni..hehe~ :P

    mrs velentine, time kasih~ :)

    ayu, amin~~ :)

    Linda, tu hambat cincin tu kira teaser lah gak tu..hehe~ moga urusan kita ni dipermudahkanlah kan~ :)

    Lubly, thanx :)

    Miss Nana. thanx :)

    lelamaisara, insya'Allah kak..doakan kami ni murah rezeki ye~ :)

    ReplyDelete
  32. untungla... sob2.. da nak kawen jgk.. sume dah nak kawen...

    * berlalu pergi senyap2 *

    ReplyDelete
  33. insyallah kalo dh jodoh pasti bersatu...

    ReplyDelete
  34. Ejam, jangan nak emo sangat la..huhu~~ sy doakan yang terbaik untuk kite semua~~ hehe :)

    Cikgu Ma, insya'Allah~ :)

    ReplyDelete
  35. Tahniah Yana..semoga segalanya di permudahkan...

    ReplyDelete
  36. bajet betul betul ye. moge dipermudah. ;)

    ReplyDelete
  37. M, time kasih kak ~ :)

    9n0L4, insya'Allah~ :D

    ReplyDelete
  38. yana.. tahniah... xpe setiap benda baik yang kite buat tu ada ganjarannya. bertunang tu kan perkara baik.. ni kan pulak perkahwinan. Haa... merancang tuk elak dosa pon dah dapat pahala. Inikan pulak kawen..

    *bila la saya pulak* @_@

    ReplyDelete
  39. tahniah yana... semoga segala persiapan utk ke arah perkahwinan di permudahkan...

    sy pun tak tahu sy pulak bila.. yg sy tahu pasangan sy tu tak nak tunang2 dia nak kawin terus...

    ReplyDelete
  40. wahhh dah tunang tak jemput pun...nanti kahwin jangan lupa jemput tau,,uncha nak jadi pengapitttttttt :D tahniahhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  41. wahhh tahniah2!moga mnjadi ye yana! :D

    ReplyDelete
  42. yana,muhrim ngan mahram ade bezanya.
    ce google sikit.cendol kemalasan nk taip.heheh
    ^_^

    ReplyDelete
  43. congrats yana..huhu dah bertunang dah dia..moga cepat2 ke jinjang pelamin yer..

    ReplyDelete
  44. Tahniah yana! :)InsyaAllah, semuanya akan baik2..jaga hubungan korang okeh! :)

    ReplyDelete
  45. alhamdulillah..tahniah ye..smoga selamat melangkah k ikatan suamisteri & kekal bersama hingga ke akhirat.amin..

    erm..xde pic tunang?nk tgk..hehe

    ReplyDelete
  46. tahniah akak:)
    hope u will be with him until jannah:)that my doa:)

    ReplyDelete
  47. Tahniah yana. maap tau. fisha pon baru tau yana nak bertunang. hehehe. busy lah sekrg. susah nak BW. hehehe. ape2 pon. taniah sekali lagi. Selamat Bertunang :)

    ReplyDelete
  48. Tahniah ye dah bertunang akhirnya. Akak, doa banyak2 ye semoga hubungan akak berkekalan. Don't be sad ye

    ReplyDelete
  49. Salam kenal. Sabar, akak doakan semuanya akan dipermudahkan. Take care

    ReplyDelete
  50. Salam kenal. Sabar, akak doakan semuanya akan dipermudahkan. Take care

    ReplyDelete
  51. Salam kenal. Sabar, akak doakan semuanya akan dipermudahkan. Take care

    ReplyDelete
  52. btw, tahniah...


    *berlalu pergi senyap2 lagi*

    sob2*

    ReplyDelete
  53. alhamdulillah akhirnya.. tahniah yer...

    maaf baru baca dan tahu .. bz x sempat bw sgt...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA