Thursday, June 30, 2016

Ada yang tak raya?


Assalamualaikum~

Pejam celik, pejam celik dah tinggal kurang dari seminggu je lagi bulan Ramadhan dah nak habis. Korang semua dah buat persiapan raya ke? Penuh ke puasa tu? hehe~

Berebut nak balik kampung siapa masa raya tu rasanya mungkin perkara biasa kan? Tahun ni raya kampung saya dulu, yeay! Dua tahun lepas dah raya kampung husband dulu. Bagi canlah kat family saya pulak kan~

Ingat nak balik sehari sebelum raya je sebab saya takde cuti, tapi raya pertama malam tu dah kena gerak kampung husband. Takkan sekejap sangat duk kat Melaka ye tak. Tak adillah. Nak tak nak saya kena cuti lagi awal..cuti tanpa gaji je lah. Pasrah T_T

Orang kata boleh affect KPI, tapi family lagi penting. Kerja boleh cari lain, tapi family tu je lah yang kita ada. Fikir yang tu aje lah. Insya'Allah hati tak rasa ralat sangat kan. Kalau ikutkan saya kena kerja hari raya tau! Team saya semua kerja hari saya, saya je dapat ngelat. Rasa bersalah gak, tapi tak sanggup gaduh dengan suami sebab kerja time raya. Nasib saya takde projek untuk raya ni. Selamat. Rasa bersalah memang ada sebab semua team datang, tapi family lagi penting camne pun.

So, tahun ni adillah saya rasa. Kampung saya dan kampung husband sama rata lama. 

Image result for hari raya

1 comment:

  1. Alahai sedihnya kaalau kerja time raya.....nasib baik dpt cuti kan....betullah family is no 1

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA