Sunday, May 19, 2013

Tak bermakna..



Apa maknanya?
Bila seseorang tu bertanyakan secara baik.
Tapi dijawab dengan kasar.
Naik angin.
Seperti seorang pesalah.

Seseorang tu cuma nak dia rasa.
Apa yang seseorang tu rasa.
Bila asyik didesak dengan soalan-soalan.
Soalan yang langsung berunsurkan ketidakpercayaan.

Bila seseorang tu baru sahaja bertanyakan soalan yang serupa.
Dia mula berubah.
Ayat kasar.
Menggores hati.

Salahkah?
Cuma hendak dia rasa apa yang seseorang itu rasa.
Semua diungkit.
Kesalahan yang lepas.

Tak pasti hari yang mendatang.
Hati tak dapat terima.
Sanggupnya dia?

Mungkin 5 tahun ni memang tak bermakna..








13 comments:

  1. Faham perasaan tu.. I felt the same feeling a few years ago.. Sangat tak suka dengan perasaan macam ni kan? Apa pun, banyakkan bersabar & minta petunjuk dariNYA.. Jangan terburu2 membuat keputusan. Kelak memakan diri sendiri.. Mieza dah rasa. Tak nak Yana tersilap membuat keputusan macamna Mieza pernha buat..

    ReplyDelete
  2. laa..kenapa ni dear..? berat je bunyi tu.. hurm..anggap smua ni dugaan eh..

    ReplyDelete
  3. darah tengah manis dear hu hu banyak dugaan..huhu

    ReplyDelete
  4. harap semuanya baik2 je. banyak2 sabar k.. ;)

    ReplyDelete
  5. buat deq sajalah..jgn dilayan sgt..nnt yg kecil jadi masalah besar pula...

    ReplyDelete
  6. "Mungkin 5 tahun ni memang tak bermakna.."

    yang membuatkan saya bawa diri jauh dari sini.

    ReplyDelete
  7. banyakkan bersabar ye yana :)

    ReplyDelete
  8. knp ni yana..?
    sabar byk2 ye..
    Nur doakan semuanya dalam keadaan baik2 sahaja...

    ReplyDelete
  9. nape yanaaaaaa. byk byk kan bersabor ye. jgn ikutkan sgt hati yg sedih, igtlah saat saat gembira. :)

    ReplyDelete
  10. sabaq ya yana..jgn sedih² k :)

    ReplyDelete
  11. kenapa kah ?? berat mata membaca berat lagi bahu memikul..heee :D

    saboo ye ^__^ ada hikmah disebalik semua yg berlakuu

    ReplyDelete
  12. kenapa yana..sabarlah ya..doa byk2 smoga masalah dapat diselesaikan dgn baik..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA