Sunday, August 17, 2014

Setahun sudah~


Assalamualaikum~

Hari ni. 17 Ogos 2014, genaplah setahun usia perkahwinan saya dengan leonerz. Sekejap je masa berlalu. Untuk anniversary yang pertama ni kami tak boleh nak celebrate sangat. Maklumlah tengah dalam pantang dah ni. Untuk makluman, saya dah bersalin pada 5 Ogos 2014 yang lepas. Kiranya hadiah anniversary kami adalah baby baru ni je la~ :)

Dalam masa setahun, tak banyak lagi ujian dan dugaan yang kami kena tempuh. Akan datang ni pasti lagi banyak dugaan akan datang. Lagi-lagi dengan baby baru ni. Kami yang takde pengalaman ada anak ni mesti terkial-kial gak nak jaga. Sekarang ni nak mandikan baby saya pun saya tak lepas lagi. Tak berani nak pegang lagi. Takut..

Saya bersalin cara caeser. Dugaan rasanya masa bersalin tu. Tak pernah expect untuk bedah. Memang moral rasa down sangat masa tu. Rasa macam nak buat satu entri cerita pengalaman dan perasaan masa tu. Nampaknya lepas ni lambat lagilah baby ni nak ada adik. Bahaya kalau orang yang caeser ni nak ada anak -lagi dalam masa terdekat. Tolong doakan semuanya ok-ok saja ye :)

Siapa yang ada tips cara berpantang untuk caeser? Susah jugak nak jaga badan kalau caeser ni ye..huhu~~


5 comments:

  1. Assalamualaikum awak. nanti share la pengalaman bersalin czer. sy doakan awak cepa sembuh ye. alhamdullilah, lahir sudah zuriat awak. baby boy @ girl?

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. YAna dah selamat bersalin da rupenye.. Baby ape? boy ke gurl? Czer ni mmg susah sikit nak jaga.. JAga luke jahit tu.. jgn lpe makan benda yang berkhasiat untuk jg luka dalaman jugak.. Czer ni mmg makan masa nak elok.. take care okeh...

    ReplyDelete
  3. tahniah yer.. dah besalin.. alhamdulillah.. klu caeser berpantang mmg rumit sikit lg² bab mkn.. moga luka lekas kering sapu guna kapas dgn air yg klinik bagi utk sapu tali pusat baby tu.. insyaallah luka operate pun mudah kering dan bersih nanti.. sejuk jer kat situ... hati² tau.. jgn gerak lasak sgt.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tahniah yana..selamat brpantang ya inshhaallah semua nya akan ok..

    ReplyDelete
  5. Tahniah Yana dh bersalin rupanya...Akak pun czer bersalinkan anak kedua ni Yana.. Akak banyak gugel je cara nk berpantang czer ni..

    P/s: Moga kekal bahagia hingga ke Jannah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA