Thursday, November 10, 2016

Tragedi Weekend.


Assalamualaikum~

Weekend baru ni, kakak ajak pergi teman tidur satu hotel di Putrajaya. Sebabnya dia ada dinner kat hotel tu. Malas nak rushing-rushing gerak dari rumah. Orang belanja kan? Saya ikutlah, lagi pun husband pun pergi hiking weekend tu. So, memang free la.

Hotel memang best, luas dan cantik. Ada pool, kids punya activity room pun ada. Memang baguslah. Breakfast pun menu sangat banyak dan sedap. Yang menjadi tragedinya, lepas biar Adam main kat kids room tu ada lalu gym. Tengok takde orang, gatal nak masuk cuba. Memang tak pernah pergi gym selama ni.

Saya menyesal sangat masuk gym tu. Tak boleh lupa sampai sekarang. Macam trauma pun ada T_T.
Jari Adam tersepit kat tempat machine yang untuk jalan tu. Saya tarik, tapi mungkin tak cukup cepat, Nasib baik sangat melecet je. Tapi kesian tengok Adam. Menyesal sangat-sangat!

Nasib baik saya pernah training first aider, cepat-cepat cuci luka melecet dengan letak antiseptik. Bagus hotel tu ada first aid kit kat situ. Alhamdulillah setakat melecet saja. Tapi memang saya trauma sangat. Pengajaran untuk saya, lain kali tak boleh lalai walaupun sesaat. T_T

Sampai sekarang rasa bersalah sangat. Lemah rasa semangat ni. Nasib baik Adam kuat. Big boy ibu. Harap Adam sentiasa dilindungi Allah SWT. Memang lepas ni takkan masuk gym lagilah dengan anak walaupun nak tengok-tengok aje. Jangan kecam saya T_T

Untuk semua ibu bapa yang baca ni, jagalah anak-anak dengan baik ye. Jangan terlepas pandang walau sesaat. Macam-macam boleh jadi dalam sesaat. Memang ni pengajaran yang takkan saya lupakan. 

Trauma rasa.

Ni baru anak sorang.

Ni baru semalam tidur luar/keluar dengan anak tanpa husband.

Lepas ni pergi mana-mana dengan husband je lah. Saya memang seorang yang clumsy, husband tak macam tu. Kira saling melengkapi lah..huhu~

6 comments:

  1. Assalamualaikum awak..siannya ur adam..memang takleh alpa sesaat. Sy selalu keluar bawa adam&umar tanpa cik abg. Tapi bewared dgn kawasan yang kita pergi. Alert dengan orang sekeliling.. tapi umar makin membesar ni, makin tak rasa nak keluar dengan anak2 tanpa suami.. heeee

    ReplyDelete
  2. Waalaikumusalam... Sabar ye.. dugaan untuk awak.. Mujur Adam kuat.. semoga cepat sembuh.. Saya pun sama macam awak, clumsy.. So jarang dan sedaya boleh tak keluar umah tanpa suami.. hehehe.. kalau keluar memang kena ada hubby sebab kedua2 anak saya nie aktif..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, nasib baik xde luka serius . ada ank ni mmg kita x blh trlepas pndang kan.. kekadang linda pun x berani sgt nk kuar tnpa husbnd..huhu

    ReplyDelete
  4. Xpelah..mde dh nk jd kan.. kt pom x jangka jd mcm tu..tp mujur
    lah x serius

    ReplyDelete
  5. sebab tu la aida ni kalu kuar tanpa mr.asben, memang extra careful.
    sib baik la kakak2 da besar.
    boleh bantu tgk tgk kan ijat.

    ReplyDelete
  6. betul tu
    skrg ni kite kalau keluar dgn rania kadang urut dada betul lah.
    pergi mana mana ade je akalnya.
    kita yg dup dap tau
    risau mcm ni lah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA