Wednesday, July 17, 2013

Try test~


Assalamualaikum~

Sekejap je masa berlalu sekarang ni. Dah seminggu berpuasa dan lagi sebulan je lagi tarikh nikah kami..huhu~~

Baru-baru ni saya pergi fitting baju untuk majlis belah leonerz. Minggu ni pulak kena balik kampung saya pilih baju belah saya pulak. Makin dekat dengan tarikh makin banyak dugaan rasa.

Baru beberapa hari yang lepas parents saya nak cancel dengan mak andam ni, nak cari yang baru. Saya ikutkan aje. Lagipun betul kata mak ayah saya, bayar mahal tapi semua dia nak berkira. Siap boleh emosi marah-marah family saya. Padahal saya cakap elok2 aje, siap minta maaf semua.

Takpelah...mungkin ada hikmahnya. Bila fikir-fikir balik, ada baiknya saya cancel dengan dia. Sangat banyak putar belit, banyak sangat ketakpastian. Tapi burn lah deposit saya. Banyak dah saya bayar. Dekat RM1000 dah untuk mak andam tu :((

Anggap aje bukan rezeki saya. Insya'Allah, harap semuanya berjalan lancar. Bila jadi macam ni risau jadinya. Duit sekarang semua ni ikut budget je, bila lari sikit budget camni, semuanya lari. Kena belajar redha je la~

Sebenarnya saya memang geram sangat-sangat dengan mak andam tu. Rasa macam nak cerita je semua benda kat sini, tapi sabar jela....

Mak ayah saya dah tolong carikan mak andam lain. Jadi weekend ni saya dan leonerz akan balik melaka test baju. Alhamdulillah dapat jumpa mak andam yang lain. Harap yang ni okay.Harga lagi murah sikit, tapi macam-macam dia boleh bagi. Tak berkira~

Masa balik dari kampung leonerz hari tu kan, saya ganti dia drive halfway, pastu masa tengah beratur kat tol ada lelaki kat kereta sebelah ni jerit.'Nak pergi mana tu?' Saya tak pandang, tak tahu dia cakap dengan siapa pun. Leonerz yang tengah tidur kat kerusi sebeah yang direndahkan tu terus terbangun. Dia tanya siapa tu. Masa tu baru saya pandang tepi nampak kereta tu terus gerak ke depan dan orang yg jerit tu pandang depan cepat-cepat bila nampak rupa-rupanya ada leonerz kat sebelah saya. Pas bayar je, kereta tu terus pecut. Leonerz suruh berhenti tepi sebab masa tu plan nak top up touch & go dekat ofis tol tu. Masa nak gerak tu leonerz nak drive, mata terus jadi segar. Sebab nak kejar kereta tu tadi. Siap hafal nombor plat lagi. Saya tak perasan pun. Tapi, on the way balik tu tak jumpa pun..hehe~~~

Kelakar je tengok leonerz. Takut ada gak, tak pasal-pasal nanti ada yang kena belasah. Tapi ada rasa selamat & disayangi jugak..huhu..bakal suami saya lagi sebulan~~~~

saje nak letak gambar ni~


14 comments:

  1. xdapat balik eh deposit tu..
    syglah burn gitu je kan..

    kalaulah mcm tu perangai mak andam tu, jgn haraplah bisnes nak maju...

    amboii leonerz..siap nak kejar bagai...

    sape tak sayang bakal isterikann.. :)

    ReplyDelete
  2. laa.. nape awal2 x tanya dulu mak andam tu, agak2 dia cerewet xde la kena byr deposit kan.. hurm.. xpela mende pun dah jadi kan.. bg sis, normal la lelaki mcm gitu.. sis dulu keje jurutol mmg slalu sgt berdpn dgn situasi mcm ni.. lelaki ni sesaja suka kaco.. xde pe yg pelik pun..lain la kalo dia dah tunjuk kurang ajar mmg patot la kena kejar.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. wah. dh fitting ye. hihi. mesti tak sabor ni.

    ReplyDelete
  4. itu tandanya dia sayang...tak lama lagi nak jadi pasangan yang sah kan..

    ReplyDelete
  5. wahhh excitednya lg sebulan je lg.. mesti lelaki kereta sebelah tu nk kacau yana.. ingtkan yana sensorang.. dah nmpk leonerz baru tau takut kan.. huhu..

    ReplyDelete
  6. belasah je mak andam tu!! haha

    belasah org keta tu sekali.nasib baik tak jumpaa..haha mood tak baik hari ni sume rasa nak belasah je..

    :) semoga menjadi lah ape yg dirancang ye :)

    ReplyDelete
  7. wow! yang dengar pun berdebar2 gak ni....hehehe....mesti takut2,debar2 plus excited! kan? kan? kan?

    ReplyDelete
  8. laaaa...banyak jugak depositnye tu...dulu akak pon pernah cancel mak andam..tapi deposit 50 je la..tak la ralat sangat....tapi kesal jugak le....huuu..mak andam ni kadang macam2 kena hati2...

    ReplyDelete
  9. mak andam ni memang... kene hati hati memilih.. kalau tak mcm tulah.. nak duit je.. keje sikit pun taknak.. org kata lagi dekat nak kawin muka kite akan lg berseri dan org pun akan tetibe suke kat kte.. dan kite pun tibe tibe saham naik tinggi.. hihi.. orang katalah..

    ReplyDelete
  10. haha dia cemburu tu,sbb tu dy nk kejar kereta tu balik.haha :D

    ReplyDelete
  11. geram jgk kan dgn mk andam jenis gitu..sabarlah yana..apa pun selamat menanti hari bahagia =)

    ReplyDelete
  12. hye yana..salam ramadhan..maaf akk xbaca n3 ni..

    nk jmpt yana join 1st contest blog akk..jemput tau.

    ReplyDelete
  13. sayang lah kan byk gak tu kalo dkt rm1000.byk yg boleh buat tp kalo nyakitkan hati je..baek redha lah kan..apa pun moga Allah pernudahkan segalanya tuk Yana..

    opss..jgn lupa jemput tau Yana..bestnya :)

    ReplyDelete
  14. banyak gak eih burn duit nya..

    *pergh leonerz risau tu ada org kaco bakal isteri dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"TERIMA KASIH DARI YANA & LEONERZ" COPYRIGHT @ LEONERZ TEMPLATE DESIGN BY ARINA